Schiphol.nl   •   Contact

Home Resultaten Excellent Visit Value Waardering Tevredenheid

Reizigers opnieuw zeer tevreden

Het algemene oordeel over het vertrek- en/of aankomstproces op Schiphol was in 2012 bijzonder hoog. Van de reizigers geeft 95% Schiphol de waardering goed of uitstekend (in 2011: 93% voor vertrekproces en 94% voor aankomstproces). Dat is de hoogste score in jaren. De Net Promoter Score, een graadmeter voor klanttevredenheid en loyaliteit, is in 2012 gestegen van 20 naar 27. De mooie cijfers zijn onder meer te danken aan de verkorting van de wachttijden en de vriendelijkheid van de luchthavenmedewerkers.

De perceptie bij de reizigers van de retail in het gebied achter de paspoortcontrole is gestegen: 60% vindt de verhouding prijs-kwaliteit in de retail goed of uitstekend (was 57%). Bij de horeca in dit gebied is de waardering licht gedaald, 38% waardeert de horeca als goed of uitstekend (was 39%). De overall waardering voor Schiphol Plaza is groot: 90% van de reizigers/bezoekers geeft het oordeel goed of uitstekend. De verbetering van de retail- en horecavoorzieningen ligt hieraan ten grondslag.