Schiphol.nl   •   Contact

Home Resultaten Excellent Visit Value Commercieel aanbod Schiphol digitaal

Schiphol digitaal

Schiphol.nl

We hebben in 2012 de webshop van See Buy Fly aangepakt, onderdeel van de website Schiphol.nl. De nieuwe webshop inspireert de reiziger met een breed en gevarieerd assortiment. Daarnaast is ook het reizigersdeel van Schiphol.nl beter toegankelijk gemaakt voor (met name) blinden en slechtzienden. Schiphol is hiervoor aangesloten bij het initiatief Toegang voor Iedereen, een initiatief van Microsoft.

Schiphol-app

Het gaat goed met de Schiphol-app voor smartphones. De gratis app, die reizigers gepersonaliseerde informatie biedt over hun vlucht maar ook over de voorzieningen op Schiphol, is in anderhalf jaar tijd 730.000 keer gedownload. Met het oog op de toename van het aantal reizigers uit China heeft Schiphol in 2012 ook een Chinese versie van de app gelanceerd. De app helpt de reizigers in het Mandarijn de weg te vinden op de luchthaven. De reiziger kan met de camera van zijn smartphone direct de bewegwijzeringsborden op Schiphol vertalen. De app, die is ontwikkeld in samenwerking met Aéroports de Paris, is beschikbaar voor de iPhone en voor de Android-smartphone.

Social media

In 2012 zijn we Facebook, Twitter en YouTube nog beter gaan gebruiken. Met relevante content en succesvolle campagnes hebben we ons bereik flink vergroot. Met 185.000 likes op Facebook kunnen we 35 miljoen personen bereiken. Op onze kanalen in de social media kunnen reizigers terecht met al hun vragen. Bij verstoringen kunnen we hen sneller informeren.